Képernyővédő 8: Párbeszéd a szakadékon át: a szülői kommunikáció csapdái

X, Y, Z és alfa: hogy viszonyulnak egymáshoz és magukhoz az egymás mellett élő generációk? Milyen (téves vagy valós) sztereotípiák figyelhetők meg rajtuk? Mik azok az érintkezési pontok, amelyek könnyíthetik, hogy megtalálják a különböző generációk a közös hangot? Dr. Bernschütz Mária generációkutatóval, a BME adjunktusával beszélgettünk.

Képernyővédő 7: Gamifikáció: Játékokkal szebb az élet?

A játékok szeretete felnőtt korban ma már sokkal elfogadottabb társadalmilag, mint évtizedekkel ezelőtt. De arra talán már kevesen gondolnak, hogy a játékok segítségével akár a munkát és az oktatást is könnyebbé, színesebbé, élvezetesebbé tehetjük, és a hatékonyság is növelhető. Mit jelent a gamification, vagyis a játékosítás tudomány, és hogyan segíti ez a szülők, tanárok, vagy akár a munkáltatók módszereit? Damsa Andrei pszichológussal beszélgettünk erről.

Képernyővédő 6: Digitális ellenállóképesség: felkészülni a bajra

Mi is az a “digitális reziliancia” – miért fontos gyerekeknek, szülőknek és pedagógusoknak? Sokat beszéltünk már a megelőzésről, de hogy készüljünk fel arra, ha beüt a baj? Feldolgozás, gyógyulás, megerősödés – hogyan éljünk együtt vagy lépjünk túl az online világ árnyoldalai által okozott traumákon? Urbán Viktor jogásszal és mentálhigiénés szakemberrel beszélgettünk.

Képernyővédő 5: Hogyan maradhatunk biztonságban az online térben?

Mik a leggyakoribb internetbiztonsági veszélyek – és melyek a legalapvetőbb megelőzési stratégiák ellenük? Biztonságos jelszavakról, nem biztonságos webkamerákról, a Discord gyanús linkjeiről beszélgettünk Csizmazia-Darab Istvánnal, a Sicontact internetbiztonsági szakértőjével és az Antivírus blog szerzőjével beszélgettünk. Nem kevesebb, mint 11 milliárd, 600 millió ellopott jelszó található meg a világhálón, ami világosan bizonyítja, hogy sokkal jobban oda kellene figyelnünk jelszavaink biztonságára.

Képernyővédő 4: Mikortól játékfüggő valaki?

Folytatódik Horváth Péter, a GameStar főszerkesztő-lapigazgatója és Virágh Márton, a GameStar magazin mögött álló kiadó szakmai igazgatója vezényletével a Képernyővédő podcastsorozat. A negyedik adásban a házigazdák vendége Király Orsolya, az ELTE PPK Pszichológiai Intézetének kutatója, egyetemi adjunktusa volt.

Képernyővédő 3: Online bántalmazás: mit tehet a szülő, a pedagógus és az áldozat?

Miben más az iskolai és az online bántalmazás? Miért csinálják? Miért hagyják? Milyen jelekre figyeljen a szülő? Hogyan törjön ki az áldozat a helyzetéből? Vendégünk Urbán Anikó, online bántalmazás szakértő, az InfoTárs Egyesület alelnöke és társszerzője a Bántanak! Segítesz? (Urbán Anikó – Villányi Gergő, 2021) című könyvnek. A beszélgetés során konkrét tanácsokkal szolgálunk olyan esetekre, mikor a gyermek online bántalmazás áldozata lesz, ez elől pedig gyakorlatilag el sem tud menekülni, hiszen a digitális térben mindig utolérik. Ilyenkor jön remekül a tiltás és törlés funkció – a legújabb rész egy csomó hasonlóan hasznos tippel szolgál fiataloknak és szülőknek egyaránt.

Képernyővédő 2: A játékosok típusai és a függőség kérdése

Mi motiválja az embert a játékokban? Miért játszunk egyáltalán és mit jelent a problémás játékhasználat? A vendég Damsa Andrei, pszichológus, a JátékosLét kutatóközpont munkatársa, akivel a Generali Good Gamer program keretében beszélgetünk. A beszélgetés során szétválasztásra kerül a problémás játékhasználat és a játékfüggőség forgalma, kiderül, honnan tudhatja egy játékos, hogy túl sokat játszik, és arra is kapnak tanácsot a szülők, hogy húzza meg a határokat, és mikor kezdjen tényleg aggódni, illetve mit tehetnek, ha úgy érzik, hogy túl sokat játszik a gyerek.

Képernyővédő 1: Ma már mindenki játszik?

Régi beidegződések, új világ: milyenek ma a játékosok, mennyire játékosak a szülők? A Generali a Biztonságért Alapítvány Good Gamer programjának támogatásával készült eNET kutatásról beszélgetünk Vass Dorottyával, az eNET vezető kutatójával. Az adásban szó esik arról, hogy milyen motivációk irányíthatják a játékosokat, mit is keresnek valójában a videójátékokban, illetve arról is, hogy miben gondolkodnak esetlegesen másképp a játékokról a különböző generációk, mennyiben látja a kérdést máshogyan a gyermek és a szülő.

Adatvédelmi beállítások

Amikor meglátogatja weboldalunkat, az a böngészőjén keresztül tárolhat bizonyos szolgáltatásokból származó információkat, általában cookiek formájában. Itt módosíthatja adatvédelmi beállításait. Érdemes megjegyezni, hogy bizonyos típusú cookiek blokkolása befolyásolhatja weboldalunkon és az általunk kínált szolgáltatásokban nyújtott élményét.

Google Analytics tracking engedélyezése/tiltása.
Google Fonts engedélyezése/tiltása.
Google Maps engedélyezése/tiltása.

Weboldalunk cookiekat használ, főleg harmadik fél szolgáltatásaitól. Határozza meg adatvédelmi beállításait, és/vagy fogadja el a cookiek használatát.